Încep lucrările preliminare pentru cel mai mare tunel rutier din România

Consiliul local din Zalău a dat undă verde, joi, unui acord de cooperare cu asocierea de firme Makyol – Ozaltin pentru efectuarea de studii geologice necesare construcției viitorului Tunel Meseș. Acesta va face parte din tronsonul Zalău–Nușfalău al Autostrăzii Transilvania.

Asocierea respectivă a fost desemnată anterior ca executant pentru proiectarea și realizarea unei importante porțiuni din autostrada Brașov–Oradea, mai exact subsecțiunile dintre Poarta Sălajului și Nușfalău, printre care se numără și tunelul menționat.

Conform documentației, vor fi efectuate 11 foraje de diametru redus în pădurea din apropiere, dintre care patru în zona de ieșire a viitorului tunel. Lucrările se vor desfășura în proximitatea drumului forestir Meseș II, fără a implica defrișări suplimentare sau afectări majore ale zonei. Utilajele vor fi poziționate astfel încât să nu îngreuneze accesul sau activitățile forestiere normale.

Este de remarcat faptul că acest contract, în valoare de 6,62 miliarde de lei pentru un tronson de 41 de kilometri, a fost semnat la începutul lunii aprilie și reprezintă cea mai mare investiție de infrastructură rutieră din istoria țării.