Două companii aeriene americane, Delta Air Lines și United Airlines, se confruntă cu acțiuni în justiție în urma unor plângeri conform cărora și-au înșelat clienții oferindu-le locuri prezentate ca fiind lângă fereastră, dar care, în realitate, se aflau lângă un perete. Procesele au fost intentate în numele unor pasageri care susțin că au plătit sume suplimentare pentru aceste locuri, fără a fi informați cu privire la adevărata lor configurație.
Potrivit acuzațiilor, companiile nu au oferit informații clare în momentul rezervării, iar pasagerii și-au dat seama de situație doar la îmbarcare. Un caz concret menționat în plângere este cel al unui locator din New York care a achiziționat un bilet pentru un zbor spre California, crezând că a rezervat un loc lângă fereastră, dar a descoperit că, de fapt, lângă scaunul său se afla doar un perete.
Deși alte linii aeriene, precum Alaska Airlines și American Airlines, oferă și ele astfel de locuri, acestea avertizează clienții în timpul procesului de rezervare. În schimb, Delta și United au ignorat, se pare, nemulțumirile exprimate de călători de-a lungul timpului pe diverse platforme online.
Acțiunile colective cer compensații substanțiale și modificarea practicilor de afișare a locurilor. Dacă instanța se va pronunța în favoarea reclamantelor, companiile aeriane ar putea fi obligate să plătească daune și să își revizuiască modul în care prezintă informațiile despre scaune.